Gemlik Roda Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Gemlik Ali Kütük Ortaokulu’nda düzenlenen yangın eğitimi ve tahliye tatbikatı ile öğrenci ve öğretmenler olası acil durumlara karşı bilinçlendirildi.
Gemlik Ali Kütük Ortaokulu ve Gemlik Roda Anadolu İmam Hatip Lisesi’ne yangın eğitimi ve yangın tahliye tatbikatı gerçekleştirildi. Gemlik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görev yapan İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Uzmanı ve Yangın Eğitmeni Abdullah Akpınaroğlu’nun katkılarıyla düzenlenen eğitim ve tatbitak, başarıyla tamamlandı.
Tatbikat öncesinde öğretmenlere yönelik bilgilendirme toplantısı düzenleyen Abdullah Akpınaroğlu, yangınların çıkış nedenleri, yangın risklerini azaltmak için alınması gereken önlemler, yangın söndürme tüplerinin doğru kullanımı ve acil durumlarda izlenmesi gereken adımlar hakkında kapsamlı bilgiler verdi.
Eğitimin ardından okul bahçesinde uygulamalı yangın tatbikatı yapıldı. Öğretmen ve öğrencilerin katılımıyla gerçekleştirilen tatbikatta, yangına ilk müdahale yöntemleri uygulamalı olarak gösterilirken, yangın söndürme tüplerinin kullanımı da deneyimlendi.
Düzenlenen eğitim ve tatbikat sayesinde öğrenciler ve okul personeli, olası bir yangın anında doğru hareket etme, güvenli tahliye ve acil durum yönetimi konusunda önemli bilgi ve deneyim kazandı.
Okul yönetimi tarafından yapılan açıklamada, güvenli okul ortamının oluşturulmasına katkı sağlayan etkinlikte emeği geçen İSG Uzmanı Abdullah Akpınaroğlu’na, öğretmenlere ve öğrencilere teşekkür edilerek, benzer bilinçlendirme çalışmalarının devam edeceği belirtildi.
